Week 3: Still going strong! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 3: Still going strong! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 3: Still going strong!

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Daar ben ik weer! Leuk dat je er ook weer bent! Mijn eerste tentamen is binnen! Eén klein foutje, dus 19 1/2 van de 20 punten gehaald, ik kan het gelukkig nog steeds!! Hopelijk blijft het zo goed gaan met leren. De termen zijn erg ingewikkeld, maar de stof is niet moeilijk en qua hoeveelheid goed te doen.

We hebben hier weer een heerlijke, leerzame week achter de rug. De maandag en woensdag nu tot 15 uur op school, even wennen, maar we zitten snel in ons nieuwe ritme.
Boetie vraagt regelmatig om een vrijwilliger, die tijdens de Techniekles op de behandeltafel wil liggen en hij doet de `snaps` dan voor op iemand. Woensdag dacht ik laat ik maar eens gaan. Alleen bleek hij geen vrijwilliger nodig te hebben die op de tafel wilde gaan liggen, maar iemand die de allereerste studentensnaps van 2014 op hem wilde doen! Ik heb dus mijn eerste echte releases (wel 3 hele!) gedaan en ze waren nog goed ook! Ging er helemaal van blozen toen iedereen ging klappen, ha ha!! Ik leg binnenkort wel uit wat snaps zijn en wat ik hier eigenlijk doe..

In het kader van iedereen moet leren om voor publiek te praten zijn we deze week begonnen met de 5 minute-talks. Je mag gelukkig wel zelf het onderwerp kiezen. Veel hebben echt een interessante hobby of onderwerp en ik zat maar te twijfelen waar ik het over zou doen. Uiteindelijk heb ik mijn c.v. maar gevolgd en de smeuïge verhalen die in de loop der jaren de revue zijn gepasseerd verteld. Kreeg gelukkig de 5 minuten in het Engels wel vol, lichtelijk zenuwachtig, maar dit was niet te merken volgen mijn huisgenootjes. Gelukkig ook weer achter de rug! Afgelopen vrijdag de 2e toets gehad en deze ging gelukkig ook goed! We zijn nu klaar met de botten en begonnen aan de gewrichten. Erg interessant allemaal!

We hebben een heerlijk steakhouse ontdekt in Wilderness, Joplin’s! Volgens onze Amerikaanse collega’s zijn ze zelfs beter dan in Amerika en inderdaad heerlijk gegeten met z’n negenen.
Vrijdag na school heerlijk geshopt in het winkelcentrum in George, kwartiertje hiervandaan. Hele mooie winkels en vanwege de gunstige koers voor ons is echt alles heel goedkoop! Ga alvast maar een extra koffer kopen…..
Afgelopen vrijdag hadden we ons eerste etentje met bijna alle studenten. We hebben bij een pizzeria in Wilderness gegeten, Pomodoro. Heel gezellig, Gail ging ook mee maar Boetie helaas niet, hij gaat in het weekend altijd terug naar Kaapstad. De rest van de week hebben we zelf gekookt, dit doen we per toerbeurt. Iedere keer met iemand anders, dus mijn receptenlijst breidt zich langzaam uit.
Gisteravond de eerste gezamenlijke braai op de Academy. Er is hier bijna geen straatverlichting en zeker niet op de dirt-road richting de Academy. We konden dus echt geen hand voor ogen zien, dus gewapend met een zaklamp het laatste stuk al lopend omhoog. Met kaarsen en fakkels was het heel mooi versierd. Iedereen neemt bij een Afrikaanse Braai (net als bij een Rand/Mosveenbraai) zelf alles mee, de braai staat klaar, Gail zorgde voor het toetje en Denise met Jeroen voor de muzikale ondersteuning. Nog even wat gene overboord en ik ga binnenkort ook meezingen! Het koelt hier `s avonds wel erg af, dus na de braai stond iedereen rond het vuur, met een prachtige sterrenhemel, gezellige mensen om mij heen, wat voel ik mij hier geweldig!
Vandaag met Lammie en Hubert naar Mosselbaai gereden. Ligt op circa een uurtje rijden van Wilderness, leuke plaats aan zee, met heerlijke visrestaurants. We hebben lekker langs de zee gelopen, gegeten, wat gedronken en net weer terug naar huis gereden.

Als ik mijn verhaal teruglees klinkt het allemaal zo positief en dat is het hier eigenlijk ook.
Mijn geweldige vent (ik hou zoveel van je!) zorgt thuis super voor onze meiden, mijn moeder voelt zich goed (bedankt voor de lieve brief mam), Linda die mij vanuit Nederland overhoort en die dit allemaal in gang heeft gezet (love you sis), iedereen die op welke manier dan ook mijn meiden opvangt, alle lieve berichtjes, foto’s, filmpjes, ik prijs mij echt gelukkig met jullie! En tuurlijk zijn er soms ook tranen, ook terwijl ik dit nu type, of als ik hoor dat Donna soms haar ogen dichtdoet zodat ze in gedachten met mij op de bank zit te knuffelen, maar ik weet waar ik het voor doe en ik geniet met volle teugen! Vreugdetranen dus!

Kus,
Anita

  • 18 Mei 2014 - 19:33

    Diana Bol:

    Niet alleen jij maar ook ik krijg vreugde tranen maar dan van jou fijn dat je het zo geweldig met je gaat en wij zijn ook gelukkig met jou liefs Diana

  • 18 Mei 2014 - 20:46

    Petra:

    Oh ik moet nu alweer janken,wat doe je het goed Aniet en wat zijn je verslagen leuk om te lezen.
    Knap van je dat er een knop om is,het is hier nu ook lekker weer,de meiden gisteren een super leuke show gedanst ,in het Lucent een hele aparte ervaring.
    Vandaag rustig aan gedaan,en lekker in de achter tuin gezeten,met bbq en wijntje.
    Met Theo en de meiden gaat het ook goed,weer succes vd week en we denken aan je XXX

  • 18 Mei 2014 - 21:15

    Geke:

    Dat heb je weer mooi geschreven Anita, ga zo door..groetjes geke

  • 18 Mei 2014 - 21:33

    Natas:

    Wat beschrijf je het mooi allemaal. ..leuk om te lezen! Nieuw talent? ??? Dikke Kus. ..

  • 19 Mei 2014 - 21:48

    Patricia:

    Wat heerlijk dat je het naar je zin hebt! En je beschrijft het allemaal mooi. Ontroerend! Veel liefs...patricia

  • 21 Mei 2014 - 23:23

    Tiny:

    hallo Anita

    Ook je derde verslag even doorgelezen.Ik vind het fijn dat het zo goed gaat met leren.Ook dat jullie het zo gezellig hebben met z`n allen.Nog heel veel leer plezier XXX Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 21376

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: