Week 2; de 1e Anatomie Test - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 2; de 1e Anatomie Test - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 2; de 1e Anatomie Test

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Alweer een week voorbij! De tijd gaat echt snel hier, maar dat zullen we maar zien als een goed teken. Ik wil écht nog een keer noemen hoe leuk ik het vind dat jullie allemaal reageren op mijn blog, mailen, facetimen en appen. Ik voel mij daardoor nog steeds dicht bij huis en mede daarom gaat het hier denk ik ook zo goed!

We zitten nu inmiddels met z’n zessen hier in huis. De eigenaren van de B&B zijn met vakantie en daardoor kwam hun kamer vrij. Ik woon nu dus met Hubert (uit de buurt van Apeldoorn, 50+), Hanneke (uit Ermelo 50+), Lorraine (Den Haag 50+), Denise (Amsterdam 27) en Lammie (Geesbrug 50+). Ik deel onze `bejaarde` auto uit 1996 met Hubert, Denise en Lammie. Het is ongeveer 10 minuten rijden vanaf ons huis naar de Academy. Eerst een gedeelte asfalt, wegen zijn hier prima, en daarna de dirt-road, waar ik vorige keer al over vertelde. Zeker tussen ons vier is inmiddels een hechte vriendschap ontstaan, mijn Afrikaanse familie!

Deze week zijn we echt een beetje in het naar-school-gaan-daarna leren-ritme gekomen. We beginnen nog steeds iedere dag met onze wandeling, snelle douche, ontbijt en dan naar school. Gail is inmiddels gelukkig beter, dus sinds woensdag krijgen wij ook les van haar. We beginnen iedere ochtend met 30 seconden ` loving thoughts`, haha! Iedereen is even stil en denkt aan iets leuks, lekker zweverig, maar ook heel ontspannen, out of the box denken!! Eerst 1 1/2 uur BSR Principles van Boetie, wat is BSR eigenlijk?, waar komt het vandaan? etc.
Na de koffie/thee pauze buiten krijgen we van 11 tot 12 Anatomie van Gail en daarna van 12 tot 13 uur BSR Techniek van Boetie en Gail. We worden dan in twee groepen gedeeld en moeten op elkaar gaan oefenen. Lachen hoor! De zitbotjes, je stuitje, de heupen en dan maar zoeken naar de L5 (onderste lendenwervel). Ben al helemaal beurs, die van mij zitten nogal verstopt, ha ha! Het lijkt echt al heel echt zo! Zo interessant allemaal, zit hier helemaal op mijn plek!
Om 13 uur zijn we klaar en gaan we naar huis om te lunchen of we gaan uit lunchen. Vanaf volgende week blijven we op maandag en woensdag tot 15 uur op school. De overige dagen tot
13 uur. Door de gunstige koers is het heel voordelig voor ons ` Dutchies` om uit eten te gaan. Boodschappen doen is vaak nog duurder. `s Middags gaan we dan leren, eerst apart en daarna elkaar overhoren. `s Avonds uiteten of we koken zelf en dan vroeg naar bed. Het is hier om 6 uur al aardedonker, dus rond half 10 heb je echt het idee alsof het al midden in de nacht is!

Qua weer maken we hier van alles mee! Alles wat hier bijna nooit voorkomt hebben we deze week gehad. Storm, een hele warme storm bij een temperatuur van 28 graden, héél veel regen binnen een uur, overdag 27 graden, overdag 14 graden en een flinke hagelbui! `s Nachts koelt het hier af tot een graad of 10, prima te doen!

Afgelopen vrijdag onze eerste test Anatomie gehad. Maandag krijgen we helaas pas de uitslag. Ik heb de test denk ik wel gehaald, maar je moet minimaal een 7 hebben…. Donderdagavond heeft Linda mij via FaceTime nog een uurtje overhoord. Best lastig hoor al die Latijnse benamingen, teksten in het Engels, Nederlands in mijn gedachten…… Maar ik zal jullie mijn cijfer volgende week meedelen.

Zoals gewoonlijk op zaterdagochtend naar de Wild Oats Market in Sedgefield. Weer heerlijk ontbeten en boodschappen gedaan. Je kan hier ook tassen op maat laten maken…….. Vanwege het heerlijke weer lekker blijven hangen op de markt, daarna gelijk door lunchen bij Timberlake. De rest van de dag nog rustiger aan gedaan. Songfestival gekeken tussen de bedrijven door en daarna weer heerlijk geslapen met op de achtergrond nadrukkelijk aanwezig, de kikkers en krekels!

Vandaag Moederdag! Eerst vanmorgen even met Theo en de meiden gesproken en daarna een dagje op pad met Hubert, Lammie en Denise. Hubert trakteerde ons vanwege Moederdag op koffie met appeltaart in Oudtshoorn, ongeveer op een uur rijden van Wilderness via een mooie route door de bergen. Onderweg apen gezien, geweldig, een groep van ongeveer 15! Ook een bezoek gebracht aan de Cango Wildlife Ranch, mooi opgezette dierentuin, maar we gingen liever voor het echte werk. Onze collega Marielle is hier met haar man en kinderen en zij hadden een Game Drive geboekt bij Buffelsdrift Game Lodge. Gelukkig konden wij hier nog bij aansluiten, dus na een heerlijke lunch met uitzicht op het water en de nijlpaarden kon onze safari beginnen! Geweldig, met z`n achten in een open Jeep door de Wildernis. Springbokkies, giraffen, kudu’s, nog meer bokkies en een neushoorn gezien. Echt een geweldige plek waar ik Theo en de meiden zeker mee naartoe wil nemen. En dan nu ogen dicht en snaveltjes toe….. Tot volgende week! x

  • 11 Mei 2014 - 21:20

    Petra:

    Top Aniet wat een belevenis zeg.
    fijn dat het zo goed gaat heb bewondering voor je en leuk dat jij alvast uit kan zoeken waar jullie heen moeten
    nou veel plezier weer deze week en hier gaat het ook top met Theo en de meisjes .
    we duimen voor die zeven tot volgende week xxxx

  • 11 Mei 2014 - 21:22

    Diana Bol:

    Super leuk weer om t te lezen ik had je net gesproken dank je wel dat was ook suuuper ga zo door en voor morgen toy toy toy XXX

  • 11 Mei 2014 - 21:35

    Wendy:

    Wat een mooie dag heb je achter de rug en gelukkig kom je nu lekker in je ritme.
    Succes morgen bij de uitslag en tot volgende week weer met deel 3!! X

  • 11 Mei 2014 - 21:46

    Patricia Vd Helm:

    Wat super dat je zo leuk asnsluiting hebt bij je collega studenten! Zal een gezellige boel zijn. En natuurlijk top dat je zo lekker geniet van dit fantastische land!! Succes met alle benamingen, lijkt me lastig maar voor je weet denk en droom je engels. Succes weer deze week xo

  • 11 Mei 2014 - 21:51

    Shirley:

    Super verslag weer Aniet en wat ben je enthousiast. Fijn dat zo goed gaat. XXX

  • 11 Mei 2014 - 22:26

    Reus:

    Anietje super dat je het zo goed doet daar de tijdzal dan ook wel lekker snel gaan ja dat latijn is ff nietanders zelfde met de planten naampjes gewoon dom weg leren
    ga zo door
    hele dikke knuf van de meiden en mij
    xx

  • 12 Mei 2014 - 08:19

    Elsie Cook:

    Hi Dutchie, so glad you having a good time, especially in our lovely house!

    Good luck with school this week, study hard and you can release me once those lovely hands of yours are ready to work!

    Drukkie van Elsie

  • 12 Mei 2014 - 10:20

    Irene:

    He Aniet,
    Wat een leuk verhaal weer! Super dat je het zo naar je in hebt!
    Ennuh...wat dat weer betreft.. hier zo'n beetje t zelfde.. vorige week maandag bikini in de tuin weer en woensdag hagelde t!! :s
    Succes nog daar!

  • 12 Mei 2014 - 11:27

    Els:

    Hoi Aniet,

    Klinkt goed allemaal. Fijn dat je een leuke groep hebt en dat je al helemaal in je ritme zit. Ben benieuwd naar volgende week!

  • 12 Mei 2014 - 12:36

    Mathilde:

    Klinkt allemaal spectaculair! Inmiddels weet ik dat ik ben aangenomen voor de volgende lichting, in Engeland! Heel ander landschap natuurlijk, maar niet minder een avontuur, verwacht ik. Hoor graag tips en trucs voor het leren (kan ik al iets voorbereiden...?!) succes verder, groeten van Mathilde uit Deventer

  • 12 Mei 2014 - 19:56

    Edith:

    Hi Anita,

    Klinkt allemaal goed, volgens mij heb je het wel naar je zin. Ben benieuwd naar je cijfer volgende week.
    Super top dat het goed gaat en vergeet niet we blijven zeker wel aan je denken en volgen je verhalen wekelijks ;) Hou zo vol, dikke kus van ons viertjes!

  • 12 Mei 2014 - 22:25

    Natas:

    Leuk om zo jouw uitgebreide verhaal te lezen, zo blijven we lekker bij. Suc6 en blijf lekker genieten. ..ik zeg 7.7! Xxxx

  • 13 Mei 2014 - 13:42

    Geke Kikkert:

    Hallo Anita, leuk om te lezen dat jullie een gezellig groepje hebben, kan ook niet anders want lammie zit erbij, haha. Ik vind het heel leuk dat je alles zo beschrijft, krijg je wel een heel goeie indrukwat jullie allemaal doen. Veel succes en geniet van je uitjes. Groetjes geke

  • 14 Mei 2014 - 22:55

    Tiny:

    Hoi Anita
    Vandaag even je verslag gelezen . Heb begrepen dat jullie voor een gedeelte geslaagd zijn . Goed hoor heb ook gelezen wat het nou allemaal inhoud vind het erg spannend en toch leuk zoals jullie met zijn allen omgaan fijn hoor. Van uit Delft lieve groetjes voor allemaal
    Tiny xxx

  • 16 Mei 2014 - 23:08

    Ilse:

    Hoi anita,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan en succes met studeren. Gr. Ils

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 932
Totaal aantal bezoekers 21365

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: