Week 19 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 19 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 19

Door: Anita Holierhoek-Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 September 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Wat voor pakkend begin zal ik deze week weer eens kiezen? Ik ben eigenlijk helemaal geen schrijfster, krijg nog niet eens een ansichtkaart volgeschreven en hier ben ik nu al bezig met, volgens mij, mijn 19e verslag! Okay, de eerste regels staan alweer, ha ha!

Alle cijfers inmiddels ontvangen en ik ben met vlag en wimpel geslaagd, allemaal trouwens! Wat een heerlijk gevoel dat we de boeken niet meer in hoeven te kijken en dat we nu echt een soort vakantie kunnnen vieren….. Ben al wel druk aan de slag met mijn visitekaartjes, folder en teksten voor mijn website aan het schrijven. Alles wil ik klaar hebben als ik over 21 nachtjes terugvlieg!

Ik heb zo’n zin om te gaan beginnen. Een heel apart gevoel dat ik straks echt mensen kan helpen die al jarenlang met pijnklachten rondlopen waarvan ze dachten dat ze hier mee moesten leren leven. Af en toe slaat ook de onzekerheid toe. Kan ik dit wel? Zou het bij mij ook echt gebeuren? Weet ik echt wel waar ik mee bezig ben? Volmondig JA JA JA!!!!

Deze week is het namelijk echt begonnen, onze apprenticeship. Spannend!!!! Gewoon écht voor het echie (???) aan de slag! Denk maar eens terug aan je 1e werkdag bij een nieuwe baan, nou zo voelde het dus. Zenuwachtig!!! Alles ging gelukkig prima, niet vlekkeloos, maar hé, dit is om te oefenen hè! Hier en daar wat dingetjes vergeten (voor de insiders; nee niet het voetenplankje, maar gewoon vergeten dat je op een high-low couch bezig bent en je klant er gewoon op laat klimmen, ha ha!). Mijn jarenlange ervaring met klanten aan de balie op een reisbureau, zorgt ervoor dat mijn gesprekken met de klanten best vlotjes verlopen. Je begint namelijk met een intake gesprek. In plaats van inventariseren waar de klant heen wil op vakantie, vraag je naar zijn medische geschiedenis. In plaats van uitgebreide info geven over de bestemming, vertel je wat je met Body Stress Release doet. Je boekt alleen geen reis, maar geeft ze een release. En na enige tijd zijn ze in plaats van tevreden terug van vakantie, meer dan tevreden omdat ze zich in jaren niet zo goed gevoeld hebben!!

Ik heb inmiddels al mijn klanten gezien en behandeld en één klant al voor de 2e keer gezien. Erg spannend was het dus of ze iets gemerkt had van de release. En jawel, ze had reacties!!!!! Ik kan het ook!!! Toch wel een hele opluchting, kan ik je vertellen!! Op naar de volgende releases, heb er zin in!

Vandaag een heerlijke relaxte zondag gehad. We hebben ontbeten in Knysna, bij het East Head Café, heerlijk aan het water. Cheryl had haar familie over, dus gezellig met z’n zessen ontbeten. De zomer is hier al een beetje begonnen, dus `s middags bruine benen kweken voor onder onze graduation-dress! En net uiteten geweest. Straks thuis weer koken……. Gezonde, verantwoorde recepten kunnen gemaild worden naar anitaholierhoek@me.com……..De liefde van de man gaat door de maag, dus ik kan wel wat recepten gebruiken!

Op naar stageweek nummer 2!
Fijne week allemaal, vergeet niet te genieten en tot volgende week!
Drukkie, Anita




  • 07 September 2014 - 21:37

    Geke Kikkert:

    Hoi Anita, niet kunnen schrijven, je deed et heeel leuk, zal straks je verhalen missen..... Lammie is helemaal niet zo,n schrijver, dus ik was blij met jou... Prachtig dat jullie allemaal geslaagd zijn.. Nu nog het laatste stukje en dan naar huis. Veel succes nog met je praktijkweken... Groetjes geke. Geef lammie nog effe een smok van me, heeft ze wel verdient... Doen he...

  • 07 September 2014 - 21:46

    Natas :

    Werk je ook op afstand. ..Chris heeft last van zijn linker voet na 10 miles...ha ha !

  • 07 September 2014 - 22:13

    José:

    Wat een heerlijk zondag avond moment weer ook ik ga dat missen hoor kan je straks als je weer thuis bent gewoon doorgaan misschien ik vind t wel gezellig zo'n column van jou.
    Hier hebben we net de straatbbq gehad en mooi weer erbij dus genieten doen we zeker.
    Ik ga volgende week maar eens even oefenen met appeltaart bakken ( lang niet gedaan) want binnenkort komt er iemand koffie drinken met appeltaart erbij. Ik heb er nu al zin in.
    Dikke kusssss José xxxxxx

  • 07 September 2014 - 22:44

    Puk:

    hoi, anita heb weer zitten te genieten van je verslag fijn dat iedereen geslaagd is he? nu dus het echte werk maar zo te lezen ga het je goed af . je zal zien een hele drukke praktijk ga je krijgen als ik moet assisteren zeg het maar schoonhouden enz. hahaha hier is het ook nog prachtig zomerweer ,volgende week een weekendje naar duitsland mijn 70 ste verjaardag vieren maar ik voel mij nog piep hoor werk ook nog steeds on de schowbis nu ben ik met hans klok in de weer ,die is aan zijn afscheidstournee begonnen want dan gaat hij het in het buitenland maken , veel aanbiedingen hebben we al . maar zo blijf je lekker bezig en onder de mensen. ga morgen middag bij je mams een bakkie doen .ik printe alles voor dr uit plus foto,s maar dat hoef niet meer. groetjes en veel succes met de praktijkweken tot volgende week xxx puk

  • 07 September 2014 - 22:49

    Diana:

    Super geweldig fantastisch geen woorden voor met vlag en wimpel geslaagd ! Gefeliciteerd je hebt verdiend (ik had trouwens niet anders verwacht)ik heb bijwijze van spreken geen duimen meer over ha ha nee hoor je hebt zo je best voor gedaan super en inderdaad nog 21 dagen dan ben je weer hier ik ga net zo als vele andere met mij de zondagavond wel missen maar t is ook weer heerlijk je dichtbij te hebben voor nu een big drukkie Diana

  • 07 September 2014 - 23:04

    Eric:

    Leuk om je berichtjes weer te lezen. Klinkt in iedergeval erg positief. Nu moet je vast Zuid-Afrikaans eten gaan koken. De maanden zijn omgevlogen. Wat wordt je website? Nog even volhouden en dan op naar man en kids en naar je nieuwe baan...

  • 07 September 2014 - 23:06

    Dees:

    En jij zegt dat je niet kan schrijven, nou daar geloven wij allemaal geen bal meer van iedere week toch week een heel verhaal en ook nog interessant om te lezen niggie!!!! Heerlijk gevoel zeker dat je geslaagd bent en straks beginnen in je eigen praktijk wie had dit durven dromen. Nogmaals ik ben super trots op jou maar zeker ook op Theo en de meiden. Het aftellen gaat beginnen. Tot volgende week xxxxx

  • 08 September 2014 - 11:22

    Linda:

    hoi Anit,
    Nou zoals jij kan schrijven kan ik echt niet, ik wil je alleen even zegen dat ik erg trots op je ben.
    Petje af
    Het eind is al in zicht en en als je straks terug gaan we lekker bij beppen.
    veel succes nog en vooral nog even genieten.
    groet Linda

  • 08 September 2014 - 19:58

    Annet:

    Hoi Anita,
    Gaaf dat je bent geslaagd!!! Nou de tijd is om gevlogen hoor,je ziet je komt bijna weer terug.
    Ik heb wel kunnen lezen dat je een hele leuke tijd daar hebt gehad en daar kan je ook weer op terug kijken.
    Nu nog een paar weken en je bent er gewoon weer .Nou geniet er daar nog maar van zodra je weer thuis ben kan je weer aan het gewone werk (haha).
    Ik ga je zien als je weer thuis ben en geniets ze nog maar DoeiDoei
    Groeten Annet

  • 12 September 2014 - 13:24

    Kees Hendriks:

    Ha Anita,

    Geweldig om te lezen dat je bent geslaagd! Van harte gefeliciteerd met het bereiken van dit mooie resultaat. Een resultaat waar je hard voor gewerkt hebt en ook veel voor hebt moeten laten (je gezin en sociale leven in Nederland). Al met al een hele prestatie waar je trots op mag zijn!!

    Geniet nog even van de laatste weekjes en dan weer snel terug naar je gezin, familie en vrienden!

    Groetjes,
    Kees

  • 14 September 2014 - 22:25

    Uta:

    Hoi Anita,

    Morgen begint je laatste stage week en dan het feestje: the Graduation.
    Ik heb je verslagen met heel veel plezier gelezen, af en toe zo'n klein beetje op herhaling in gevoel, heerlijk! zo veel plekken zijn bekend en wat je overkomt in de opleiding en tijdens de stage periode het fantastische gevoel bij de 2e release: reactie, echt ik kan het ook! Jammie! Zo herkenbaar en belangrijk, dat gevoel! blijf je dat vooral herinneren: je kan het!!
    Nog even en je bent weer thuis en dan begint het volgende circus, dat snap je vast wel. Dus ik wil je ook graag nu al uitnodigen om heel snel na je terugkeer bij me langs te komen. Dan kan ik je verwelkomen als collega, want daar verheug ik me enorm op. Doe een voorstel per mail of bel me snel nadat je terug bent. Geniet van je laatste week en van 't feestje, nieuwe collega. Liefs, Uta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 21362

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: