Week 11: Halverwege - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 11: Halverwege - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 11: Halverwege

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Zo dat was wel weer even wennen na de vakantie! De wijn, ander ritme, lange dagen, het drukke programma, lange autoritten en de wijn (…) eisten hun tol, migraine…. Helaas heb ik er heel af en toe zelf ook nog last van, maar weet nu in ieder geval waar het van komt (en eigenlijk ook hoe ik het kan voorkomen..…) Gelukkig hadden we bezoek van de vrouw van Boetie, Jane en liep Janet Gibbs nog een weekje stage bij ons, dus aan releases geen gebrek.
Woensdag gelijk weer een theorie-test over de techniek van Body Stress Release en vrijdag een Anatomie test, we zitten er inmiddels weer helemaal in, zal ik maar zeggen! Komende week krijgen we ons 1e Anatomie Examen terug, nog even spannend dus!

Woensdag uiteraard voetbal gekeken en dan is zover weg zijn opeens iets minder erg, geen oranje slingers `s ochtends na een flinke kater en geen treurige gezichten op straat. Om in voetbaltermen te blijven; Ieder nadeel….
Vrijdagmiddag heerlijk geluncht bij onze vast stek Mug & Beans in The George Mall, daarna koffie met taart bij Caroline’s Chocolate Heaven in Wilderness, even relaxen na deze week en `vieren` (verkeerde woord, maar weet niet hoe ik het moet noemen) dat Henk zaterdag weer naar huis gaat. We kijken allemaal ontzettend uit naar bezoek van `familie`, maar des te lastiger dat ze ook weer naar huis gaan, daarheen waar je zelf eigenlijk stiekem ook wel heen wilt….

Gisteren eerst ons ontbijtje op de Sedgefield Market en onze boodschappen voor de komende week ingeslagen. Ik kan je zeggen, dat gaat hier een stuk relaxer dan bij ons. Niemand lijkt hier haast te hebben, iedereen in de winkels is even vriendelijk, geen chagrijnige gezichten bij de kassa of in de wachtrij. Leuk dat ook dit jaar veel studenten weer zeggen, dat we dit in Nederland gaan volhouden, niet zo stressen, wat meer relaxen, niet zo geërgerd zijn in het verkeer, genieten van de kleine dingen, niet druk maken om de wachtrij bij de kassa etc etc. Help mij er aub even aan herinneren als je mij door de Jumbo ziet rennen, ha ha! `s Middags nog even naar The Mall geweest en `s avonds braaien thuis, filmpje gehuurd en stukje Nederland gekeken.

Vandaag met Lammie, Denise, Hubert en Jeroen naar Knynsa geweest. De afgelopen week was hier het Oyster Festival, dus we moesten vandaag wel even langs voordat het afgelopen was. Nu is oesters eten niet mijn favoriete eten, maar op zo`n dag als vandaag hoort het er wel bij. De sushi smaakte ook heerlijk, met een klein glaasje witte wijn erbij, hoor je mij niet klagen en ben ik echt bewust aan het genieten, ha ha! Knysna is echt een leuke plaats. Het was heerlijk weer, dus alle terrasjes zaten vol.

We zijn inmiddels halverwege ons grote Zuid-Afrika avontuur! 22 1/2 week duurt de hele reis en gisteren waren we dus precies op de helft. Over 11 weken zit ik alweer in het vliegtuig terug naar Nederland. Het klinkt nu ik dit intyp wel heel dramatisch, maar het gaat hier nog steeds prima hoor! Ben wel aan het aftellen tot volgende week vrijdag, nog 12 nachtjes en dan zijn Theo en de meiden hier. Voel al wat vlindertjes in mijn buik, beetje een zenuwachtig gevoel, heerlijk!

Voor iedereen die al gauw op vakantie gaat, een hele fijne vakantie en geniet ervan! Ook de kampgangers, heel veel plezier!

Drukkie,
Anita

  • 13 Juli 2014 - 21:45

    Diana Bol :

    Nou Anita net geschreven maar weer heerlijk om jou blog te lezen heerlijk !drukkie Diana

  • 13 Juli 2014 - 22:17

    Pukdendulk:

    hallo anita, zo de vakantie zit er weer voor je op ,maar over een paar weekjes komen de kindjes en man lekker naar jou toe heerlijk he om dan de meisjes weer eens in je armen te nemen ja natuurlijk ook het mannetje. ik heb weer zitten te genieten van het veraslag het word een gewoonte om op zondagavond jou bog te gaan lezen nou een hele goeie week en ik kijk uit naar het volgende verslag groetjes puk en groetjes van mamma (hannie)

  • 14 Juli 2014 - 10:08

    Astird:

    Hoi Anita, Fijn dat het ook niet meer zo lang is voor Theo en de meiden komen.
    Goh wat heb ik gelachen om Theo toen ik vroeg red je het een beetje? Ja hoor een makkie die vrouwen klagen altijd dat ze het zo druk hebben nou echt niet! Knap hoor! Ik vind het erg leuk om je verlag te lezen. Hou vol en hopelijk help je straks mij ook van me migraine af, gaat wel steeds beter maar wil er liever helemaal van af. Ik hoef jou niet te vertellen dat het erg vervelend is! Nou meidl, geniet en voor je het weet zitten we weer bij Dees aan een neut xxx

  • 14 Juli 2014 - 14:11

    Tiny:

    Hallo Anita

    Ja weer een week voorbij .Ik heb ook maar even weer jou briefje gelezen.Ja een hoop spanning voor jou straks je kindertjes en je mannetje daar wel heerlijk vooruitzicht. En dan ga je zeker aftellen. Niet zo leuk van je migraine hoop dat het al weer voorbij is je heb een hoop hulpjes daar toch??? Ik wacht je volgende verhaal wel weer af.
    groetjes aan iedereen veel liefs xxx Tiny

  • 16 Juli 2014 - 12:41

    Ada Van Meurs:

    Klinkt allemaal goed. We werken hier ook naar de vakantie toe. Kids zijn er aan toe. Gisteren eindmusical gehad. Volgend jaar zorg ik niet voor de kleine meid, maar voor de grote.
    Heel veel plezier straks met z`n vier. Dat zal voor allemaal een onvergetelijke vakantie worden.
    Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 21330

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: