Week 4 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Anita Holierhoek-Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

25 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

En dan is er alweer een week voorbij! Jemig wat kan ik deze week weer eens verzinnen….
Doordeweeks gaan we gewoon naar school en beleven we niet zoveel spannends. We zitten helemaal in het ritme en iedereen haalt gelukkig zijn toetsen. De stof wordt wel steeds pittiger. Al die spieren die (verborgen) in je lijf zitten en wat ze allemaal doen, best veel! Hoe meer we over Body Stress Release te horen krijgen, hoe meer we allemaal onder de indruk raken. Ik zal, zodra ik het zelf een beetje duidelijk kan verwoorden, een blog wijden aan deze mooie techniek. En wat een respect krijg je voor je lichaam zeg. Het kwartje is bij mij nu echt gevallen……..

Het meest indrukwekkende deze week was toch wel dat we een paar dagen geen Internet hadden. Iedereen was van slag! Maandagavond hebben we echt vreselijk onweer gehad en sloeg de bliksem vlakbij in. Ben gelukkig niet bang voor onweer, want zoals we ook tegen Gina en Donna zeggen, Opa Cees heeft boven in de hemel een feestje en hij zit achter het drumstel!
Maar dat was wel even wennen hoor geen internet. Iedere dag kijk ik meerdere malen als een echte verslaafde op Facebook, kan ik iedereen appen, facetimen en Hay day spelen, maar dat kon van dinsdag tot vrijdagochtend niet. Mijn leventje thuis was zo dichtbij, maar toen opeens toch heel ver weg…slik… Gelukkig hadden de restaurants in Wilderness er geen last van en hebben de meeste restaurants hier Wifi, dus gezellig (??!!) verplicht uit eten met iedereen achter zijn telefoon, even snel mail checken etc. Geen straf, want de bobotie is hier heerlijk!

Vrijdag kwamen Elsie en Kevin weer thuis en gelukkig had Kevin alles snel weer geregeld.
Afgelopen woensdag kwamen Gail en Boetie bij ons eten, heerlijk gegeten en een erg gezellige avond gehad. Vrijdagochtend weer een toets en na de toets hebben we de film `Anatomy for beginners` gezien. O.l.v. Dr Gunther von Hagens (van de tentoonstelling Body Worlds) wordt een lichaam ontleedt en zie je o.a. hoe organen, spieren, gewrichten werken in het lichaam. Erg indrukwekkend!!!! De film staat ook op youtube, dus als je nieuwsgierig geworden bent. Niet geschikt voor kleine kinderen!!!

Vrijdagavond was de 1e Interlaken-braai van dit jaar. Al dansend op de tafels, 80’s & 90’s muziek, gezellige mensen, lekker eten, de avond mag als zéér geslaagd worden bestempeld! Normaalgesproken is het rond 18 uur te koud om buiten te staan, maar de bergwind (stormachtige wind met een temperatuur van 28 graden) kwam weer langs en daardoor konden we lang buiten blijven staan. Heerlijk uit ons dak gegaan!
Zaterdagochtend alweer vroeg op. We hadden ons aangemeld als vrijwilligers bij een hardloopevenement in Hoekwil, een dorpje verderop. 2 Klasgenoten van ons en de man van Marielle liepen mee. Best lastig om met windkracht 8 plastic bekertjes te vullen met cola….! Hilariteit alom!! Het water zat gelukkig in kleine plastic zakjes en de bananen waaiden ook niet weg! Iedereen die langskwam luidkeels aangemoedigd, we hebben echt lol gehad!
Daarna uiteraard nog even langs de markt voor het ontbijt, boodschapjes en even shoppen en de rest van de dag even niks. Gisteravond heeft Kevin voor ons gekookt, gewoon een avondje thuis op de bank, Genieten!

Vandaag stond Plettenberg Bay op het programma. Ongeveer een uur rijden van Wilderness. Eerst heerlijk op het strand gezeten, geluncht in een leuk restaurantje bij het strand en na een bezoek aan Old Nick’s (aantal craftwinkeltjes), weer terug naar huis. We hadden bij de videotheek Eat, Pray & Love gehaald. Dus heerlijk op de bank film gekeken, weer gegeten en nu nog even snel mijn blog uploaden. Dat was het weer voor deze week!

Kus,
Anita

PS: Alle handbal- en voetbalteams die kampioen geworden zijn, gefeliciteerd! Als je hoort/weet dat oude shirtjes en broekjes weggedaan worden neem dan aub even contact op met Theo. Voetbalteams hier zullen superblij zijn met dezelfde kleding!!!

• 25 Mei 2014 - 22:10

Diana Bol:

Ondanks deze leuke maar drukke dag even gauw jou blog gelezen ik ben weer als eerste maar helaas nu gauw naar bed maar t was fijn weer te lezen liefs Diana

• 25 Mei 2014 - 22:11

Linda:

Ik wist niet dat opa Cees kon drummen

• 26 Mei 2014 - 00:05

Tiny Van Leeuwen:

Hallo Anita
    Leuk weer te lezen hoe goed het gaat daar .En fijn dat het ook leuk is met je mede mensen.De tijd gaat vreselijk hard weer een week voorbij ik vind je verslag steeds weer leuk en toch spannend. Ga ook kijken of ik dat filmpje kan vinden.ben erg nieuwsgierig.Nou meisje welterusten want het is al weer laat als ik dit type.Ben weekeind met mijn zus op de camping geweest, nu doeiiiiiiiiii xxxxTiny

• 26 Mei 2014 - 00:59

Annet:

Ha Anita, het was weer gaaf om je verhaal te lezen. Ook leuk dat je naast alle kennis over ons lijf ook veel in de omgeving ziet! Ik kijk uit naar je volgende verslag! Succes met de toetsen...

• 26 Mei 2014 - 06:58

Petra:

Hai Aniet toch gelukt,met je blog!!
    Inderdaad de techniek staat voor niets tegenwoordig maar als het dan niet werkt is het heel vervelend!
    Maar gelukkig doet alles het weer,fijn dat dit allemaal mogelijk is.
    Max is vd week het huis van tante Ria aan het leeg halen geweest,en vond daar brieven van zijn vader van vroeger en dat moest Ria per Expres bevestigen dan kon zijn vader zo snel mogelijk een hotel regelen.daar ging een paar dagen overheen !!!
    En nu met een wats app is het geregeld,geweldig he?
    Jij weer succes vd week,wij genieten op Kreta !!!

• 30 Mei 2014 - 22:00

Rianne Kuiper:

Hoi Anita,

Heerlijk om je reisverhalen te lezen en je foto's te bekijken! Wat een prachtig avontuur!
    Ik blijf je blog volgen...

groetjes,

Rianne