Week 9 VAKANTIE - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 9 VAKANTIE - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 9 VAKANTIE

Door: Anita Holierhoek-Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

VAKANTIE!!!!

Voor jullie lijkt mijn reis hiernaartoe misschien wel één grote vakantie, maar zo voelt het voor ons niet (altijd)! Maar nu hebben we echt 10 dagen vrij, heerlijk!
Deze week stond in het teken van leren voor ons Examen. Afgelopen donderdag het 1e grote Anatomie Examen gehad. Volgens mij ging het wel goed, dus de 7 die we minimaal moeten halen heb ik denk ik wel gehaald. Iedereen had er wel een goed gevoel over, dus hopelijk hebben we dit examen allemaal gehaald.
Vrijdag maar gelijk op pad geweest voor ons visum. Op een toeristenvisum, die je bij aankomst krijgt, mag je maximaal 3 maanden blijven. We moeten dus allemaal ons visum met 2 maanden verlengen. Lastig om erachter te komen welk formulier we nou precies in moesten vullen. Dan alles proberen uit te printen met een netwerk dat er regelmatig uit ligt of heel traag werkt. Uiteindelijk hadden we toch nog het verkeerde formulier en moest het bij Home Affairs nogmaals ingevoerd worden. Maar iedereen is hier zo behulpzaam, dat het uiteindelijk allemaal is gelukt, inclusief foto en vingerafdrukken. Nu moeten we 4-6 weken wachten of onze aanvraag wordt goedgekeurd….
`s Avonds hebben Lammie en Lorraine weer heerlijk voor ons gekookt en met z`n allen film gekeken. Onze groep wordt steeds groter, met familie van onze huisgenoten erbij, gezellig!
Zaterdag natuurlijk weer naar de markt geweest en `s middags feestje van Grant & Saskia.
Grant is een medestudent die hier gisteren is getrouwd met een Westlandse, klein wereldje!!
Ze zijn op een toplocatie in de heuvels rondom Wilderness met uitzicht op zee getrouwd. De eigenaar is ook chef-kok en had geweldige hapjes gemaakt, echt top middag/avond gehad! Super bedankt nog Saskia & Grant! Het was zelfs voor ons onvergetelijk!!
En net mijn koffertje ingepakt voor onze vakantie naar Stellenbosch en Kaapstad. Stellenbosch ligt middenin de wijngebieden, dus morgen gaan we op de fiets naar 2 wijnboerderijen om te proeven!
Vanavond hopen nog een paar Nederlanders tegen te komen waar we voetbal mee kunnen kijken, dus oranje shirt en sjaal zijn ingepakt. Dinsdag rijden we dan naar Kaapstad waar we 3 nachtjes blijven.
Fijne zondag allemaal nog en tot volgende week met reisverslag!

Drukkie,
Anita

• 29 Juni 2014 - 08:45

Carli:

Geniet van je vrije dagen!!!!
    Fijne vakantie
    groetjes Carli

• 29 Juni 2014 - 08:58

Manon:

Geniet van je vakantie en veel plezier met de voetbal!!!

• 29 Juni 2014 - 09:04

Petra:

Leuk om je weer fff gesproken te hebben ,dat facetime is echt heel belangrijk denk,
    Om het zo vol te houden hele fijne vakantie geniet ervan!!!!

• 29 Juni 2014 - 09:04

Petra:

Om het zo vol te houden hele fijne vakantie geniet ervan!!!!

• 29 Juni 2014 - 09:42

Diana Bol:

Fijn dat alles zo goed gaat en leuk een bruiloft te hebben meegemaakt in Afrika dat examen dat zit wel goed ook je visum trouwens geweldige dagen drukkie Diana

• 29 Juni 2014 - 10:23

Marja:

Hoi Anita,
    Wat maak jij een hoop mee zeg, echt fantastisch.
    Ik lees en leef met je mee.
    Geniet maar lekker van de vrije dagen die je nu hebt.
    Groetjes Marja (Mylene)

• 29 Juni 2014 - 10:44

Ingeborg:

Geniet van je vrije dagen!! Maar dat komt vast goed zo te lezen!
    Fijn dat je een goed gevoel hebt over het examen!

Groetjes Ingeborg

• 29 Juni 2014 - 12:15

Tiny:

Hoi Anita ik weet zeker ik voel het gewoon dat het goed is gegaan met het examen.verder wens ik je een fijne vakantie toe straks komt je gezinnetje naar je toe heerlijk en vanavond de wedstrijd van Nederland hopen dat we winnen en dat was het weer heel veel plezier.En nog gefeliciteerd met het bruidspaar.Geniet maar lekker
    liefs Tiny xxx

• 29 Juni 2014 - 13:23

Jose:

Hey lieverd geniet er maar van van die paar dagen vakantie superfijn om te horen dat je het naar je zin hebt en nogmaals dank voor de post. Xxxxx liefs jose

• 29 Juni 2014 - 13:58

Ada Van Meurs:

Hoi Anita,
    Alle verslagen weer eens gelezen. Het moet een geweldige ervaring zijn! Fijn dat je het met allemaal mensen om je heen kunt beleven en bespreken. Geniet ervan. Het is zo weer om! Beleef eerst de ene vakantie maar heerlijk en verheug je op de komst van Theo en de kids.
    Groetjes Ada

• 29 Juni 2014 - 17:35

Ilse:

Hoi Anita, geniet van je vakantie.maar dat zal ongetwijfeld wel lukken. Gr. Ils

• 29 Juni 2014 - 21:15

Lammie:

Hey Anita, leuk verslag.
    Wij reizen jullie maandag achterna.
    Drukkie, Henk en Lammie

• 29 Juni 2014 - 22:04

Jolanda :

lekker even ontspanning.geniet van het uitje.
    je oranje shirt en sjaal mag je zaterdag weer gebruiken.
    groetjes jolanda

• 29 Juni 2014 - 22:08

Monique:

Vast heerlijk genoten ..(de laatste 10 minuten)..van ons oranje elftal!!Fijne vakantie!!
    groetjes Monique

• 29 Juni 2014 - 22:56

Els:

Hoi Aniet, lekker even vakantie vieren, je hebt het verdiend! Leuk dat Gina en Donna allebei de meester en juf krijgen die jij gehoopt had! Veel plezier in Stellenbosch en Kaapstad!

• 30 Juni 2014 - 16:41

Helma:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen Anita. Geniet ervan

Groetjes Helma

• 01 Juli 2014 - 09:31

Rianne Kuiper:

Heerlijk om je reisverslagen te lezen! En nog fijner dat je zoveel mooie ervaringen opdoet! Geniet van je vrije dagen. In de klas gaat het nog steeds goed met Donna, fijn he? Nog een paar weekjes en dan zie je haar weer, ook heel fijn!

groetjes, Rianne