Week 7 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Fijne vaderdag alle vaders! Dat is wel even 3x slikken hoor als je ziet dat Gina en Donna helemaal zelf een heerlijk vaderdagontbijtje voor Theo hebben gemaakt. Zelf eitjes gekookt en broodjes in de oven gedaan, tafel gedekt en mooie knutsels op school gemaakt. Wat ben ik een trotse mama en nog steeds, of eigenlijk steeds meer trots op Theo hoe hij dit allemaal klaarspeelt en wat zou ik graag even zijn aangeschoven aan tafel… Ik kan je zeggen er stromen hier vandaag heel wat traantjes van geluk en van gemis, ook voor mijn eigen vader. Pap, je hebt mijn gezinnetje nooit gekend, maar wat zou je een trotse opa en (schoon)vader zijn geweest! Mis je nog steeds…..

Okay, daar gaan we weer! We zijn nu bijna 8 weken van huis en soms lijkt het veel langer. Ik heb het hier fantastisch hoor, een ervaring die ik nooit meer mee ga maken, ik geniet intens, maar het kan mij niet snel genoeg gaan! Over 6 weken zijn Theo en de meiden al hier!!
Ik kan ook niet vaak genoeg zeggen hoe bijzonder deze techniek is. We krijgen nu 2x in de week van elkaar een release en bij iedereen komt van alles los, soms emotionele uitbarstingen of pijn(tjes) hier en daar van alle zenuwen die bekneld waren en nu weer gaan functioneren. We leren steeds meer over het menselijk lichaam en waar je lichaam allemaal toe in staat is. Deze week waren de hersenen aan bod en hebben we een begin gemaakt aan het zenuwstelsel. Mijn lichaam is zo knap!!!! Volgende week donderdag ons 1e grote tentamen Anatomie en daarna 10 dagen vrij! We zijn druk aan het plannen wat we willen gaan doen, maar daarover volgende week meer.

Het werd inmiddels hoog tijd dat mijn haar een keer geknipt zou worden. Nu zijn er hier in de omgeving meerdere kappers, maar mijn weelderige haardos laat ik niet graag door zomaar iemand knippen. Gelukkig hebben wij Lammie-kan-alles-met-haar-handen in huis en heeft zij ervoor gezorgd dat ik er weer netjes bij loop!
Afgelopen donderdag hebben we ook de 1e stroomstoring meegemaakt. Als er een tekort aan elektriciteit dreigt dan gaat hier gewoon voor een paar uur de knop om. Grote delen van Zuid-Afrika zitten dan een paar uur zonder stroom. Dus alle kaarsjes aan die we maar konden vinden, zag er heel gezellig uit. Hubert had gelukkig ook een handige lamp meegenomen. Koken kon gelukkig op gas, dus Lorraine toverde weer een heerlijke maaltijd op tafel, bereidt bij zaklamplicht.

We hebben afgelopen week alles qua weer weer gehad: overdag alleen maar regen en 13 graden, `s nachts temperaturen van 4 graden, `s nachts de warme bergwind (bergstorm liever gezegd) met temperaturen `s nachts van 26 graden, hele koude ochtenden met bevroren gras in de bergen, warme middagen van 25 graden en natuurlijk tropische hitte woensdagavond om 21.00 uur!! Wat was het een feest hier in huis. We vierden de verjaardag van medestudent Jeroen bij ons in huis met een braai en daarna natuurlijk de wedstrijd van het Nederlands Elftal gekeken. Heel bijzonder om in Zuid-Afrika deze wedstrijd tegen Spanje te kijken met Zuid-Afrikaners, een Belgische, een Oostenrijker, een Francaise, een Canadese, Amerikanen en natuurlijk de Nederlanders. Tijdens een groot voetbalevenement in Nederland zijn en het sfeertje proeven mis ik wel hoor, maar dit WK is voor mij nu al onvergetelijk!

We gaan straks lekker lunchen met een paar `vaders`, die wij voor deze gelegenheid maar hebben uitgenodigd. Nu alvast een beetje leren voor ons grote tentamen en met veel geduld dit verhaaltje weer proberen te plaatsen inclusief foto`s!

Kus,
Anita


  • 15 Juni 2014 - 11:51

    Annette:

    Hoi Anita, wat schrijf je toch superleuk en ik kan me helemaal inleven in je gevoel! Als je nog behoeft hebt aan een echte kapper...in Sedgefield zit Lizzy met haar kapsalon echt een lieverd en ze knipt en kleurt ook nog goed! Vast succes met je grote tentamens en veel plezier je vrije week! xxxxx

  • 15 Juni 2014 - 11:52

    Petra:

    Geweldig Aniet,meis wat ben ik trots op jou,en mijn broer.
    En wat zit ik nu alweer te janken,het heeft een voordeel Dyonne gaat over 1,5 week voor 5 weken naar Italie" normaal zou ik janken en in de stress schieten en nu denk ik ,oh het is MAAR 5 weken!!!succes weer vd week met alles dikke kus Peeetje xxxx

  • 15 Juni 2014 - 12:36

    Natasja:

    Toch weer leuk om te lezen ondanks we elkaar gister gesproken hebben. Beeld en stem is wel heel fijn

  • 15 Juni 2014 - 12:47

    Tiny:

    Hallo Anita dacht vandaag maar eerst even je verhaal lezen.En ik weet zeker dat ik als je terug bent een behandeling zal ondergaan al die oude spieren maar even los drillen.En leuk dat jullie met elkaar alles kunnen oplossen met het licht enz en dat over 6 weken de kinderen en je mannnetje natuurlijk alweer langs komen geweldig nou tot volgende week
    liefs Tinyxxx

  • 15 Juni 2014 - 13:07

    Els:


    Hoi Aniet, logisch dat je op zo'n dag als vandaag het liefst thuis wil zijn! Gaaf dat de meiden alles zelf hebben klaargemaakt voor Theo. Succes met leren voor je tentamen! Groetjes van ons.

  • 15 Juni 2014 - 20:16

    Linda :

    hoi Aniet,
    weer leuk om je verhaal te lezen. ja vaderdag is weer zo,n dag maar de meiden doen het prima zo te zien.
    Hier gaat alles gewoon door wij hebben voor een paar weken een achternichtje uit canada in huis. dus zo zie je maar iedereen komt en gaat.
    succes verder en tot het volgende verslag
    groetjes Linda

  • 15 Juni 2014 - 21:07

    Diana Bol:

    Hai Anita elke week is het weer fantastisch om te lezen en deze week krijg ik ook tranen door jou vanwege vaderdag geeft niks hoor tranen mogen ik wens succes met je tentamen en wat was t een wedstrijd hè 5-1 super en een geweldige vrije week
    Kus Diana

  • 15 Juni 2014 - 21:48

    Edith Gram:

    Hi Anita,
    Het blijft inderdaad altijd lastig met vaderdag en onze eigen vaders vergeet je natuurlijk nooit. Wel gaaf om te horen dat het op het thuisfront ook zo goed gaat en de aankomende 6 weken zijn zo voorbij en dat ben je weer eventjes lekker bij elkaar. Geniet ervan want voor je het weet is het allemaal weer voorbij en ben je weer thuis. Succes, en we moeten echt binnenkort een keertje skypen. Dikke kus, Edith

  • 15 Juni 2014 - 23:42

    Linda Babyclub:

    He aniet, ik moest inderdaad vandaag aan jullie denken. Dit jaar anders dan anders maar wel met een goed doel toch? Ik zie zo nu en dan de meiden of Theo voorbij gaan in het dorp. Laatst een foto in de krant met handbal dus erg leuk. De weken vliegen, ben samen met Galuun naar Ol haar optreden van het koor geweest, en we proberen nu een date te regelen om met elkaar een hapje te eten voor de grote vakantie. We zouden je tenslotte op de hoogte houden dus dat is nu geregeld!!
    Meid succes van de week, maak je tentamen goed en tot een volgend berichtje. groetjes Linda

  • 17 Juni 2014 - 23:20

    Ilse Van Der Kraan:

    Hoi Anita, heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je je tentamen goed maakt.
    Heel veel succes en leerse. Groetjes ils

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 21366

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: