Week 21 en 22 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 21 en 22 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 21 en 22

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 September 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Daar zit je dan, alleen op je kamer, nog even snel het allerlaatste blog te schrijven voordat ik morgen naar huis vlieg. Ik ben nu écht een Body Stress Release Practitioner!!!! Ik heb mijn bronzen plak om het te bewijzen. Wat een dubbel gevoel zeg! Heerlijk dat ik morgen weer naar huis ga, lekker thuis bij Theo en mijn meisjes en alle familie en bekenden weer zien, maar wat was het moeilijk om afscheid te nemen van iedereen. De Nederlanders en Belgische gaan elkaar nog wel vaker zien, maar de rest…??? In 5 maanden zijn we toch van 24 vreemden van elkaar, gegroeid naar een bijzondere groepje. We hebben met elkaar gehuild, verhalen gedeeld, maar vooral ook heel veel gelachen. Heel indrukwekkend! Deze afgelopen maanden waren onvergetelijk. Ik had ze voor geen goud willen missen, al zal ik nooit meer alleen zo lang weggaan. Dit was echt ` a once in a lifetime experience`!

Na de ceremonie op de Academy, met een geweldige speech van huisgenote en collega Hanneke, hebben we getoast met champagne en stonden er heerlijke hapjes klaar. Daarna naar Zucchini’s, een restaurant hier in de buurt, voor het diner en het slotfeest. En daarna kwam net toch echt het onvermijdelijke afscheid nemen. Nu overheerst nog even het rotgevoel om afscheid te hebben moeten nemen van vrienden voor het leven…….

Bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mijn blog te lezen, te reageren op Facebook, mailtjes en apps te sturen, post te verzenden en op de een of andere manier aan mij heeft gedacht. Jullie weten echt niet wat dit voor mij heeft betekend. Uit onverwachte hoeken post en berichtjes, zo waardevol! Zonder de onvoorwaardelijke steun van Theo had ik überhaupt niet aan dit avontuur kunnen beginnen, om mijn droom te laten uitkomen. Wat prijs ik mij enorm gelukkig met zo’n geweldige vent en 2 van zulke zelfstandige, lieve dochters! Bedankt ook iedereen die Theo en de meiden op welke manier dan ook tot steun zijn geweest!

Ik ga lekker slapen, dan is het gauw weer ochtend. Kevin & Elsie hebben straks om 09.00 uur een heerlijk ontbijt voor ons klaarstaan. En dan volgt weer een moeilijk afscheid, namelijk van deze twee geweldige mensen, die binnen korte tijd heel veel voor mij zijn gaan betekenen. Mocht je ooit in de buurt zijn van Wilderness, probeer dan een kamer te boeken bij Interlaken Guesthouse!!!
Om 11.15 uur willen we richting de luchthaven vertrekken. Vanaf George, via Johannesburg en Londen landen we dan maandagochtend rond een uur of 9 op Schiphol.

Het was mij een waar genoegen om elke week dit blog te schrijven en voel mij vereerd dat zoveel mensen wekelijks op zondag al zaten te wachten op mijn verslag.

Met een lach en een traan, welterusten en tot gauw!
Anita


  • 28 September 2014 - 00:48

    Tiny:

    Lieve Anita
    Dit is dan ook mijn laatste terug berichtje op jou blok.Ik heb erg mee geleefd.Maar vind het fijn om je straks weer hier in Nederland te hebben.
    Alsnog wens ik je een fijne reis terug.
    En heel veel succes met de nieuwe praktijk die je straks heb

    Liefs van nog een keer uit Nederland xxxxTiny

  • 28 September 2014 - 06:33

    Theo:

    Super trots op mijn meissie. Je hebt het gewoon geflikt daar in je eentje! Dan kan je zoveel mensen om je heen hebben die in hetzelfde schuitje zitten. Of wij komen een paar weken langs maar toch.. 5 maanden zonder familie, je moedertje, ons en alle andere vrienden en bekende is zo super knap! We zijn bere trots op je hier en kunnen niet wachten tot maandagochtend! Love you❤️

  • 28 September 2014 - 07:56

    Sara:

    Tot snel!
    Was leuk om zo met je mee te kunnen lezen. Heb vannacht zelfs over je gedroomd volgens mij. Toen was je weer veilig thuis dus laat dat in een geval maar uitkomen!

  • 28 September 2014 - 08:12

    José:

    Lieve anita wat mag je trots zijn op jezelf! Je hebt het gefikst.
    En ook ik ga ze missen de verhalen op zondag. Lieverd heb een goede terugreis.
    Ik hoop je snel weer te zien. Gr José

  • 28 September 2014 - 09:50

    Anita Scholtes:

    Hoi Anita, met veel plezier je verhalen gelezen. Stoer dat je aan dit avontuur bent begonnen, zo lang weg van huis is niet niks. Van harte gefeliciteerd met het resultaat en veel succes met je praktijk. Groetjes Anita

  • 28 September 2014 - 09:55

    Wilma:

    Waren mooie verhalen. Goede reis naar huis Anita. En wie weet tot ziens en anders tot fb :-)

  • 28 September 2014 - 10:16

    Annette:

    Hoi Anita, bedankt voor al je prachtige verhalen! Een goede terugreis en vast veel succes gewenst met je praktijk, en ik twijfel er niet aan dat dat gaat lukken xx

  • 28 September 2014 - 10:51

    Diana:

    Lieve Anita dikke tranen vooral bij dit laatste blog maar wat zijn we trots op jouw super nog 1 dagje en je ben weer hier heeeerlijk ik zie gauw en geniet van je thuiskomst XXX Diana

  • 28 September 2014 - 11:22

    Manon:

    Bewondering!! Bijna thuis!! Kus

  • 28 September 2014 - 19:41

    Geke Kikkert:

    Anita, gefeliciteerd, ik zal ook je verhalen missen, IK wens je het allerbeste, en vind het knap dat jullie allemaal 5maanden van huis waren om de studie te doen. En allemaal geslaagd... Veel succes in de toekomst en ik hoor via lammie vast nog wel iets van je... Drukkie. Geke


  • 28 September 2014 - 20:53

    Ada:

    Een goede reis terug en geniet van het weerzien van iedereen. Wat heb je veel beleefd en wat zul je nog veel te vertellen hebben als je weer terug bent. Ik kan me voorstellen een tijd om nooit te vergeten.

  • 28 September 2014 - 22:37

    Monique:

    Goeie vlucht Anita! You did it! Tot snel!

  • 29 September 2014 - 18:43

    Natas:

    Trots op je dat je dit bereikt hebt

  • 29 September 2014 - 18:58

    Carola Mol:

    Hoi Anita,
    als je dit leest ben je gewoon weer thuis in ons kikkerlandje. Maar wel een landje met een nieuwe bsr practitioner! Van harte gefeliciteerd!
    Ik hoop dat je nog af en toe op je blog schrijft over het wel en wee van je praktijk, want ik vond het hartstikke leuk om te lezen.

    groetjes, Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 3555
Totaal aantal bezoekers 21313

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: