Week 18 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 18

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 September 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Nog 4, 4 weken voordat ik stop, dat ik kap dat ik nok…………

Het grote aftellen is nu echt begonnen. Deze week een pittig weekje achter de rug. Afgelopen donderdag en vrijdag examens gehad. Donderdag Anatomie Examen, Client Management en Praktijk Examen Techniek. We begonnen met Anatomie en dat ging wel aardig. Tussendoor werden de praktijkexamens afgenomen. Je moest aan de slag op diegene die voor jou aan de beurt was. Het ging gelukkig allemaal prima! Daarna het examen Client Management, schrijven, schrijven, schrijven……. Op een gegeven moment had ik er gewoon echt geen zin meer in, zoveel schrijven..! Vrijdag alleen nog de Theorie van de Techniek gehad en dat ging gelukkig ook goed.
Wat wel echt een donkere schaduw over de euforie van het laatste examen wierp, was een hardnekkig virus dat een groot deel van onze klas heeft geveld. 2 Medestudenten hebben alle examens gemist en moeten dus volgende week nog aan de slag (en dit weekend leren) en Lammie heeft het examen van afgelopen vrijdag gemist en maakt deze ook volgende week. Veel bijna-collega’s waren aan het hoesten, keelpijn, koorts en algehele lamlendigheid.

Ik ben na het laatste examen gauw naar huis gereden om met Lammie weer even terug te gaan naar de huisarts. Gelukkig zat het niet op haar longen, dus gauw weer terug naar huis! Ik nog even langs Cheryl en Erika gereden, zij wonen vlakbij de Academy en daar hebben we met het groepje niet-zieken nog even geproost en gevierd dat de examens nu echt voorbij zijn. Het weer zorgde er ook niet voor dat we in een jubelende feeststemming kwamen. Het kwam echt met bakken uit de lucht! Nu regent het hier in augustus normaalgesproken veel meer, dus de lokalen waren allang blij! Al met al een rustig weekendje met veel dvd-tjes kijken!

Maar wat doe ik hier nu eigenlijk? De bedoeling is dat als ik terugkom in Nederland, vanaf 1 oktober een eigen praktijk begin waarin ik aan de slag ga als Body Stress Release practitioner.

Bijna iedereen heeft wel te maken met een vorm van stress in zijn leven. Bij stress denk je al gauw aan gespannen zijn of gehaast zijn, maar stress is ook mechanische stress (auto ongeluk, verkeerde werkhouding, zware val) of chemische stress (bepaalde allergieën, alcohol, roken) en ook emotionele stress (spanning in relatie, op het werk, eenzaam zijn). Deze body stress (vastgezette spierspanning) wordt in het lichaam vastgezet en veroorzaakt klachten van allerlei aard. Je lichaam is er normaal op gebouwd om dit zelf op te lossen, het zelfhelend vermogen van je lichaam, maar als je lichaam hier niet meer in slaagt, door een teveel aan spierspanning, kunnen zenuwbanen bekneld raken waardoor de goede communicatie met de hersenen verstoord wordt en de klachten ontstaan. Door Body Stress Release (BSR) toe te passen wordt de spierspanning losgelaten, de zenuwbanen komen vrij, de communicatie met de hersenen hersteld en het zelfhelend vermogen van je lichaam verbeterd, waardoor klachten verdwijnen.
BSR is voor iedereen - jong of oud, vrouw of man, ziek of gezond. Maar vooral ook voor iedereen die te horen heeft gekregen maar met zijn klachten moet leren leven of dat de klachten tussen de oren zitten!
Geheel gekleed, met zelfs je schoenen aan, neem je plaats op de behandelbank. Door middel van een aantal lichte druktesten, om nauwkeurig de juiste plaats en richting van de opgeslagen spierspanning te bepalen begin ik de behandeling. Het lichaam werkt namelijk als een spierrespons mechanisme en verstrekt zelf de benodigde informatie. Daarna stimuleer ik het lichaam om de opgeslagen spierspanning los te laten door lichte maar zekere drukimpulsen. De toepassing van de BSR techniek is zacht en vriendelijk. Mooi hè?

Dit even in het kort, dankjewel zus voor je mooie folder! Als iemand al vragen heeft, stel ze alsjeblieft en blijf niet langer met klachten/pijn rondlopen!

Nou dit was het wel weer even! Morgen (maandag) uitslagen van de examens….

Drukkie,
Anita

• 01 September 2014 - 20:25

Puk:

dat was een pittig weekje ja dat is nu blokken geblazen de laatste loodjes maar dan heb je het maar mooi gerd en diploma.s op zak kan je hier een mooie loopbaan beginnen. elke dag is er een dichter naar huis kan me voorstellen dat je zo langzamerhand ook de behoefte daaraan krijg . het was weer een heel fijn verslag dat zal ik gaan missen ga er lekker met een bakkie altijd voor zitten nou anita weer een fijne week en ik hoor je wel af en toe hapert er wat aan het internet daar he?groetjes en veel succes nog xxx puk

• 02 September 2014 - 00:39

Tiny:

Hai Anita het is al laat maar heb net je berichtje gelezen.Nogmaals heel veel succes En ik hoop dat alles goed komt met al de zieken.beterschap leuke foto`s en weer een mooi verhaal tot volgende week.
    liefs Tiny xxx