Week 15 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Ja, alweer een verslag! Heb afgelopen week gezwoegd om alles weer up-to-date te krijgen, dus probeer nu weer een beetje bij te blijven!

Ik zit nu lekker even op mijn kamer, koffertje van afgelopen weekend is weer uitgepakt, de schone was hangt al te drogen en de meiden zijn boven lief aan het knutselen. Theo is de foto’s aan het sorteren zodat ik straks weer wat mooie kan plaatsen bij mijn verslag.

We hebben alweer een heerlijke week achter de rug! Gina en Donna hebben afgelopen week paardgereden, samen met Theo quad gereden, nog meer walvissen gezien, gekanood (??!!) bij Buffelsbay, lekker gespeeld bij Timberlake en bestolen door een aap! Theo liep even van de tafel weg en toen kwam er een aap aan die het suikerpotje meenam. Ik kom hier met Lammie en Denise regelmatig, maar wij hebben nog nooit een aap gezien!!!
Het is hier uitverkoop van de winterkleding, dus ook nog even lekker geshopt!

Vandeweek ook grote hilariteit in mijn kamer, er was een vleermuis via het badkamerraam naar binnen gevlogen. Jemig wat nu, hoe krijg je zo’n beest de kamer weer uit??? We hadden het niet meer, de grootste lol, of gewoon de slappe lach van de angst! Alle deuren en ramen opgezet, maar dat beest ging maar niet weg. Theo werd iedere keer aangevallen als de vleermuis rond ging fladderen en ik had mij verstopt in de badkamer. Uiteindelijk vloog hij naar buiten, maar vervolgens gelijk weer naar binnen. Ha ha, nu kan ik er om lachen, maar toen….. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk vloog hij toch naar buiten!

Afgelopen vrijdag hadden we zomaar ineens een extra vrije dag. Kwam dat even goed uit, net nu Theo en de meiden er zijn! We hadden maanden geleden al een weekendje Addo Elephant National Park geboekt en nu konden we er vrijdagochtend al naartoe! `s Ochtends heerlijk ontbeten bij Riverdeck, een leuk restaurantje aan de rivier vlakbij Buffelsbay. Na het ontbijt doorgereden naar Bloukrans voor een kop koffie. Hier is het hoogte Bungy Jump punt ter wereld! Je kan hier van een brug afspringen op 216 meter hoogte! Gina wilde wel springen, gelukkig was ze te licht en te klein…. Daarna onze weg weer vervolgd naar Jefferey’s Bay. Linda wilde graag laarzen die wij hier konden kopen, uiteindelijk werden het laarzen voor Gina. Het is hier zo goedkoop, maar ja als je heel veel koopt dan is het uiteindelijk allemaal niet zo voordelig meer…..
We hebben aan zee geluncht, lekker op z’n Hollands, brood en beleg halen bij de supermarkt, een mooi plekje opzoeken en daar lekker eten. Wat een uitzicht! Vervolgens door naar onze lodge vlakbij het Addo Elephant National Park, totaal zo’n 350 kilometer van Wilderness vandaan. Aan het eind van de middag waren we bij ons `rondaveltje`, typisch Afrikaans hutje bij de Chrislin Lodge. De dames namen gelijk een duik in het zwembad, de temperatuur ligt hier een stuk hoger dan bij ons aan de kust, dus het was wel rond de 26 graden. `s Avonds eten bij de lodge en vroeg naar bed, want morgen onze safari met een open Jeep en een eigen ranger!

Wat een ervaring zeg! In totaal waren we met z’n zevenen in de jeep en al vrij snel zagen we
2 mannetjes leeuwen die net een kudu gevangen hadden. De jakhalzen en roofvogels kwamen al gauw dichterbij en het was echt geweldig om te zien. In het wild en zo dichtbij!! Onderweg ook veel zebra’s, (levende) kudu’s, bokkies, zwijntjes, schildpad, struisvogel, mangoe en héél veel olifanten gezien. De olifanten waren op weg naar de drinkplaats en liepen vlak voor onze auto langs. Bij de waterplaats stond wel een groep van meer dan 50 olifanten, met heel veel kleintjes. Wow, wat hebben we weer geluk! Best spannend hoor, er kan niks gebeuren zo lang je niet uitstapt, verteld onze ranger, maar je weet maar nooit! Aan het begin van de middag kwamen we weer terug bij de lodge, even snel een tosti gegeten en weer op pad voor onze riviersafari. Met 2 kano’s hebben we de Sunday’s River over gevaren. Heerlijk rustig kabbelen over de rivier, af en toe (Theo) een beetje peddelen, maar verder genieten van de rust en het uitzicht! De meiden waren het vrij snel zat, waren moe van alle indrukken die ochtend, maar uiteindelijk na 2 1/2 uur toch het eindpunt gehaald. Heerlijk even wat gedronken en daarna terug naar de lodge, zwemmen, eten en weer op tijd naar bed. Vanmorgen na het ontbijt weer terug richting Wilderness. Nog even een stop gemaakt in Plettenberg Bay bij Old Nick’s, een soort kunstenaarsdorpje met leuke winkeltjes en uiteindelijk om 15 uur weer lekker `thuis`!

Jullie zien wij vermaken ons hier prima! Tussen de bedrijven door moet ik wel nog even leren, maar dat gaat nog steeds goed. Tot volgende week,

Drukkie, Anita en vast ook de groetjes van Theo, Gina & Donna

• 11 Augustus 2014 - 20:30

Petra:

Hai vakantie gangers wat een ervaring voor jullie en de meisjes.
    Ik heb al wat leuke foto's via de telefoon gehad,maar in een woord toppie geniet nog een weekje van elkaar !!!xxxxPeetje

• 12 Augustus 2014 - 01:08

Tiny:

Zo dat is nog eens een vakantie heerlijk en leuk om het hier zo mee te maken.Mooie foto`s .En wat een spannende dingen.Die meisjes hebben straks heel vee lte vertellen Nog heel veel plezier met z`n allen
    xxx Tiny

• 12 Augustus 2014 - 10:33

Ilse:

Nou , dit is een reis om nooit meer te vergeten. Zeker voor de kinderen een onvergetelijke ervaring. Geniet nog even met z'n vieren. En succes met leren. Xx

• 17 Augustus 2014 - 22:39

Rianne Kuiper:

Hoi Anita,

Het blijft heerlijk om je reisverslagen te lezen en wat super fijn dat het zo gezellig is met Theo en jullie prachtige meiden. Ik geniet van alle stralende gezichten op de foto's. Dit zijn ervaringen om nooit te vergeten.
    Veel groeten, speciaal aan Donna!

Gr. Rianne

• 20 Augustus 2014 - 19:23

Diana:

Lieve Anita elkaar veel te lang niet gesproken maar na een vakantie had ik eindelijk tijd om alles te lezen geweldig wat een ervaring hebben jullie zo met elkaar dat kan niemand meer afnemen ! Spanje was ook geweldig maar dat valt natuurlijk helemaal in t niets
    Ik wil je nog even heel veel toy toy wensen met school we gaan gewoon weer door het is geweldig om Theo gina Donna en jou te zien om van te genieten tot gauw weer schrijfs een dikke knuffel Diana XXX