Week 6, nu echt! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 6, nu echt! - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 6, nu echt!

Door: Anita Holierhoek-Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

En toen was het alweer zondag…..! Jullie zitten nu heerlijk midden in de lente met zomerse temperaturen en de herfst/winter is hier in Zuid-Afrika nu echt begonnen. Er ligt zelfs sneeuw op de bergen bij Kaapstad. `s Ochtends rond de 6 graden, dus best lastig je bed uitkomen om te gaan wandelen, maar we houden vol! Gelukkig loopt de temperatuur meestal wel op tot een graad of 18-19 overdag, dus in het zonnetje is het heerlijk. Maar woensdag was het een echte Hollandse herfstdag met veel kou en regen, bleh!! Op Facebook zie ik al jullie foto’s met zomerse kleren, BBQ’s, ijsjes en zwembadjes in de tuin, even slikken hoor.. Zo leuk Nederland, vooral met zulke temperaturen!! Maar we zijn hier met een reden….

Weer een leerzame week geweest! Als eerste kwam deze week Sandy (mannelijke variant) bij ons `stage lopen`. Vanaf volgend jaar gaat hij ook les geven op de Academy, wij kregen alvast een week een voorproefje en de komende maanden gaat hij vaker lesgeven. Vinden we helemaal niet erg!
We zijn deze week ook begonnen met het échte werk. We hebben allemaal een partner toegewezen gekregen die we 3x echt gaan behandelen. Afgelopen maandag was ik klant en dinsdag practitioner. Echt leuk werk ga ik doen, voelde ook al helemaal echt. Weliswaar kan ik nu alleen pas een onderrug behandelen, maar het begin is er! De blauwe plekken ook!! We zijn elkaars proefkonijn en dat valt niet altijd mee zal ik maar zeggen…. Donderdag was ik weer klant, vrijdag weer practitioner en dat doen we dan volgende week weer voor de 3e release. Ook zijn we begonnen met het releasen van de `pubic bones` (schaambeen). Best wel even vreemd om bij mannelijke medestudenten op zoek te gaan naar deze botjes, maar ja het hoort er allemaal bij.

Deze week was ook Evan jarig, de tuinman-manusje-van-alles die hier op de Academy rondloopt. We hebben wat geld ingezameld met alle studenten en konden een mooie hengel voor hem kopen en zijn bril afbetalen bij de Specsavers (jawel de enige echte!). Hij was erg ontroerd en dat deed mij weer beseffen dat in dit land zoveel mensen wonen die echt bijna niks hebben. Voor ons is 100 Rand (omgerekend ca 7 Euro) bijna niks, maar voor heel veel mensen is dit nog niet eens een dagloon.
Onze landlady hier in Zuid-Afrika, Elsie, zamelt geld in voor een sloppenwijkje hier in de buurt. Zij koopt met name kleding voor de kinderen die naar school gaan, dus regenjasjes, truien, sokken, broeken en regenlaarzen. Ik ga sowieso iets sponsoren, maar misschien brengt dit je op het idee om ook eenmalig iets te doneren. Elsie koopt de spullen en dan kunnen Gina en Donna het gaan brengen als ze hier zijn. Ik kan dus echt laten zien wat er van het geld gekocht is en wie het heeft gekregen. Mocht je willen doneren, neem dan even contact op met Theo of laat het mij even weten.

Vandaag ook weer een topdag gehad. Gail heeft ons meegenomen naar een stuk privé grond vlakbij de Academy. Eerst koffie/thee met taart op de Academy, nee ik niet, en daarna met 2 auto’s en 22 mensen, ja echt waar, de bergen in. Je kan er alleen komen met 4x4 en daar hadden we er maar 2 van, dus proppen! De weg ernaartoe was al een belevenis op zich. Halverwege heb je een schitterend uitzicht over de 5 Lakes, bovenin is het te dicht begroeid en kan je deze 5 meren/vleien niet allemaal meer zien. Via een korte wandeling kwamen we bij het beekje aan en toen begon het pas echt. Dwars door het bos, over bomen heen, onderdoor, over grote rotsen, langs grote rotsen, over het water, stukjes naar beneden glijden, uitglijden, langs rotsmuren lopen, geweldig! Ik ben van nature niet echt avontuurlijk ingesteld en dacht af en toe ook echt, hier stop ik, ik wacht wel tot jullie weer terugkomen, maar het was zo gaaf! Het eindpunt was de ` Secret Lake`, een watervalletje dat uitloopt in een klein meertje. 3 Waaghalzen zijn gaan zwemmen, maar het water was mij iets te koud. De rotsblokken ernaartoe ook iets te stijl, dus ik had er van-ze-lang-zal-ze- leven niet meer uitkomen! Wat een mooi stukje natuur, zo indrukwekkend!

Jullie zien, ik vermaak mij hier nog steeds prima en van het thuisfront komen ook alleen maar goede berichten, dus ik zeg, tot volgende week!

Drukkie (Afrikaans voor knuffel)
Anita

  • 08 Juni 2014 - 17:28

    Linda:

    Klinkt weer goed zus! Als we ooit samen naar een BSR conferentie gaan moet je me deze wandeling maar eens laten zien, heb ik nooit gedaan :-(!

    Ik ga je blog deze keer delen, misschien dat er mensen zijn die willen doneren. En natuurlijk heel gaaf als Gina en Donna mee gaan naar zo'n township.

    Vanuit een zonnig Den Haag,
    drukkie Xl

  • 08 Juni 2014 - 18:21

    Diana Bol:

    Ha die Anita wat maak jij toch een hoop mee echt te gek en doneren ga ik zeker doen en van mij een hele hele dikke drukkie XXX Diana

  • 08 Juni 2014 - 20:47

    Annelies:

    Hoi Aniet,
    Wat een belevenissen weer! Wij genieten van het heerlijke weer en van een hockeywedstrijd op het WK waarin Zuid Afrika ingemaakt wordt door onze Nederlandse mannen. Gisteren was ik een dagje naar Amsterdam met de meiden (vriendinnen). We hebben het nog over je gehad. Je krijgt de groeten van iedereen. Geniet, succes en tot gauw. Drukkie Lies

  • 08 Juni 2014 - 22:07

    Monique:

    Hey Anita, super leuk je verhalen te lezen! Raar idee voor jou dat het bij jou steeds frisser wordt en we hier eindelijk volop zomer vieren.
    Jaim zei dat Donna haar spreekbeurt over Afrika deed, hij vond het wel interessant;-)..stoer he dat ze al voor de klas dr verhaal staan te doen ..
    Studeerse en Genietse Groetjes Monique

  • 09 Juni 2014 - 10:05

    Herman Boeren:

    Als schoonpa van jouw collega ben ik qq supporter van jullie studie en natuurlijk ook van het doen en laten daar in het avontuurlijke Zuid Afrika.

  • 09 Juni 2014 - 20:58

    Lammie:

    Hey Anita, weer fantastisch geschreven.

  • 09 Juni 2014 - 21:10

    Marguerite:

    Beste Anita,

    Het is leuk om jouw reisverhalen te lezen. Geniet van de (leerzame) momenten.
    Groetjes, Marguerite

  • 09 Juni 2014 - 22:38

    Els:

    Hey Aniet, het is nu 22.35u en we zitten nog buiten! Balen dat het weer bij jullie minder is. Succes met oefenen! Drukkie van ons.

  • 14 Juni 2014 - 17:19

    Tiny:

    wel wat laat want morgen is er al weer nr 7 maar het was weer leuk om te lezen hoe jij het daar allemaal doet.Verder hoop ik dat je het niet te koud krijgt .En ik wacht je volgende verhaal maar weer
    liefs xxxTiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 21310

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: