Week 5 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Anita Holierhoek-Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Juni alweer! De hele maand mei al voorbij en de tijd vliegt nog steeds. De hoogtepunten van deze week: Gina is kampioen geworden met de handbal en de dames hebben een nieuwe fiets gekregen. Zo zielig als mama zo lang weg is, dan maar even lekker verwennen…… Ha ha!
Wij hebben deze week een vrij rustige week gehad. Afgelopen vrijdag weer een pittige test met veel moeilijke namen, dus even wat fanatieker geleerd deze week en weinig ondernomen.
Tijd om jullie dus in dit blog in het kort te vertellen wat ik hier eigenlijk doe.

In de 5 maanden dat ik hier ben word ik opgeleid tot Body Stress Release Practitioner. Deze opleiding wordt sinds 1987 gegeven en elk jaar wordt een groep studenten vanuit de hele wereld opgeleid.

Wat is Body Stress Release? Body stress (vastgezette spierspanning) ontstaat wanneer het lichaam er niet in slaagt overbelasting door stress te verwerken. Dit kan gebeuren door een val, ongeluk, langdurig verkeerde werkhouding, emotionele stress of stress door het inademen of nuttigen van chemische stoffen. Deze stress wordt in het lichaam vastgezet. Zenuwbanen kunnen hierdoor bekneld raken waardoor goede communicatie met de hersenen verstoord wordt. Het resultaat: klachten van allerlei aard. Door Body Stress Release (BSR) toe te passen wordt de spierspanning losgelaten, de zenuwbanen komen vrij, de communicatie met de hersenen kan herstellen en het zelfhelend vermogen van het lichaam verbetert, waardoor klachten verdwijnen.

Even wat knip- en plakwerk van de site van mijn zus, bedankt hè Lin!

Heb je last van zware hoofdpijn, die plotseling en zonder aanwijsbare reden optreedt?
Word je `s ochtends wakker met een stijve onderrug?
Heb je pijn in je borst, waarvoor na medisch onderzoek geen oorzaak is gevonden?
Word je `s nachts wakker van kramp in je voeten of kuiten?
Heb je dikwijls het gevoel dat je moet plassen of regelmatig blaasontsteking?
Heeft je kind last van `groeipijn` in de onderbenen?
Heb je dikwijls last van brandend maagzuur of een slechte spijsvertering?

Hierboven slechts een paar van de klachten die kunnen wijzen op Body Stress in je lichaam.

Ik zal niet teveel in één keer vertellen, maar mochten jullie alvast meer willen lezen dan kan dit op de site van mijn zus www.bsrlindaheskes.nl. Kijk dan vooral ook even onder het kopje; Ervaringen met BSR. Wel even wachten tot ik thuis ben hè, of je hebt héél veel pijn.........

Vrijdagavond hadden we een braai met alle studenten bij Jochem, onze nederlandse-oostenrijker. Was heel gezellig, maar het koelt hier `s avonds echt enorm af, dus toen we onze tenen niet meer voelden zijn we echt naar huis gegaan. Een dirt-road zonder straatverlichting, best een uitdaging met een auto uit 1997, maar we hebben het weer gered. Zaterdagochtend zoals altijd naar de markt en `s-middags een lange strandwandeling gemaakt, wasjes gedaan en lekker geluierd.

Vandaag was het om 10 uur verzamelen bij Interlaken (ons huis). Een paar studenten kwamen hier eerst op de koffie om daarna de Kingfisher Trail te gaan lopen. Deze wandeltocht van 7,2 kilometer begint hier vlakbij en via een mooie route door de bossen, heuvels op en af kom je uiteindelijk bij een waterval terecht. Ik voel mijn kuiten en bovenbenen nu enorm, maar het was echt de moeite waard! Ik hoop dat het een beetje overkomt op de foto`s.

Sorry, maar verder weinig inspiratie deze keer!

Love,
Anita

  • 01 Juni 2014 - 19:14

    Leone:

    Hoi Anita,
    Wat is het toch leuk om jou zo te kunnen volgen!
    En wat is het bijzonder wat je doet :)
    Liefs,
    Leone

  • 01 Juni 2014 - 20:32

    Annet:

    He Anita, ik ben niet zo een schrijfster maar sprak gister Theo en die zei doe het nou maar ,er lezen er zoveel en weinig reactie dus bij deze. Ik vind het leuk om het elke week te lezen wat je allemaal doet .
    En wat je zegt er is al weer juni dus het gaat best snel .Nog ander halve maand en dan krijg je je gezin op vakantie ,je moet is kijken hoe snel dat is. en dan schiet je al weer op naar het einde. Nou ik blijf je volgen en misschien hoor je me nog een keer Hihi. Het ga je goed daar .Groeten Annet

  • 01 Juni 2014 - 20:36

    Tiny:

    Hai Anita ja leuk voor die meisjes kampioen geworden en een mooie nieuwe fiets.En ook nu heb ik je verslag gelezen.En ja de tijd gaat wel hard.Het was weer een mooi verslag.Hoop dat het goed blijft gaan met al die moeilijke worden maar je kunt het.Vrijdag nog een uurtje bij je moeder met Donna en de kaartdames gekaart uiteraard en ze heeft nog gewonnen ook.Leuk hoor tot de volgende brief maar weer .
    gr Tiny xxxveel liefs

  • 01 Juni 2014 - 21:14

    Ellen Visser:

    Ha Anita,
    Ik lees elke week je verslag en het is alweer week 5 die voorbij is. Valt het je tot nu toe mee?
    Van de studiereizen kan ik mij herinneren dat er een moment komt dat je iedereen een beetje zat bent en weer naar huis wil. Heb je af en toe ook van die momenten? Op de foto's zie ik in ieder geval dat je leuke mensen om je heen hebt. Dat zullen wel bijzondere vriendschappen opleveren. En je hebt een druk programma. Gaaf hoor om zo intensief met elkaar te leren en leuke dingen te ondernemen. Met de meisjes thuis gaat het ook goed zag ik. Wat worden die al groot! Petje af voor Theo die de boel draaiende houdt thuis. Je zult wel super trots op hem zijn. Je hebt er nu alweer een maand opzitten 1/5de van je verblijf. Gaat toch best snel en het moet je toch een voldaan gevoel geven dat je dit al hebt gedaan. Ik wens je heel veel succes verder en nog even op de valreep ik heb last van een stijve nek. Heb je die les al gehad? :)
    Groetjes Ellen

  • 01 Juni 2014 - 22:15

    Ilse:

    Echt leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat de tid zo snel gaat.
    Geniet

  • 01 Juni 2014 - 22:35

    Frederique:

    Ik heb de meiden al trots door het dorp zien fietsen!

  • 02 Juni 2014 - 02:52

    Petra:

    Hai Aniet
    Wij zijn ook weer thuis van onze wereld reis,nee echt leuk kreta .
    Gelukkig zaten wij niet in de buurt van chersonisos want alle jongeren die examen hadden gedaan zaten bij ons in het vliegtuig.
    Heerlijk klein schalig app hotel,in agia plagia of zoiets ,super voor herhaling vatbaar.
    Ga nu ook slapen ,leuk dat het bij jou ook goed gaat !!

  • 02 Juni 2014 - 13:27

    Els:

    Hoi Aniet,

    Leuk hoor al die verhalen! Volgens mij vermaak jij je prima daar tussen al het leren door. Het lijkt wel of je bent afgevallen! Dat komt zeker van al die wandelingen haha! Veel plezier en tot schrijfs!

  • 02 Juni 2014 - 21:11

    Jose Van Koppen:

    Super iedere week jou verhaal moet je blijven doen als je weer in Nederland bent misschien iets voor een damesblad een column . Leuk dat je het naar je zin hebt en iedere keer de braai heerlijk geniet er maar van en natuurlijk hard studeren want daar is de hele reis om begonnen. Succes deze week en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal en prachtige plaatjes. Dikke kussssss uit wateringen.

  • 02 Juni 2014 - 23:23

    Belinda:

    Hey buuf
    Leuke verhalen iedere week. echt leuk om te lezen. Klinkt erg interessant wat je schrijft over de BSR ik ga je zus dr site nog eens doornemen.
    En die wandelingen die je maakt..... de omgeving waarin je dat doet is n stuk interessanter dan de omgeving waar ik iedere dag wandel ;-)

  • 03 Juni 2014 - 18:54

    Uta:

    Hoi Anita, hoor van Linda natuurlijk al veel, maar vind het ook erg leuk je blog te lezen. Grappig dat zoveel nog steeds hetzelfde is. Ik geniet dus weer even mee!
    En mooi verhaal over BSR, deze keer. Kwam me al heel bekend voor!! Goed gedaan. En wie wil nou niet op jou wachten, iedereen toch!
    Ze zullen wel moeten, Linda is te druk, en ik ga over 2 weken op zomer reces voor 2 maanden. En de eerste tijd daarna is het altijd heel erg druk en daarna ben jij al terug. Maar daar gaan we het later wel over hebben.
    Eerst nog veel leren een fijne vakantie, leuk dat Theo en de meisjes komen.
    En dan.............. nou ja je gaat het wel zien.
    Ik vind het super dat je het doet.
    Tot later,
    liefs Uta

  • 04 Juni 2014 - 09:52

    Diana Bol:

    Hallo Anita beetje late reactie maar niet geheel onterecht het is eerder terecht omdat ik de laatste paar x als eerste was vandaar gelijk weer gelezen zondag jou blog ga zo door liefs Diana







  • 04 Juni 2014 - 16:54

    Desiree :

    He niggie, wat vliegt de tijd zeg echt niet normaal. En wat zie je er goed uit. Voor je het weet zijn Theo en de meiden weer bij jou. Ik ben echt super trots op je dat je dit aan doen bent. Volgende keer iets langer face time, maar het was weer een beetje hectisch in huize Bulsing. Dikke knuffel en ga zo door wijffie xxxx

  • 04 Juni 2014 - 19:24

    Natas:

    Je hebt echt je draai gevonden daar zo te lezen... leuk.om via fb die foto's voorbij te zien komen. Wat is een handig moment om te skypen? Leerse met lol! Xxxx Natas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 21326

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: