De eerste dagen - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anita Holierhoek-Heskes - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anita Holierhoek - Heskes

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 April 2014 | Zuid-Afrika, Wilderness

Jeetje, waar zal ik eens beginnen. Mijn eerste zondagavond hier en ik had mij voorgenomen om op zondag mijn blog bij te houden.
Laat ik maar beginnen om iedereen te bedanken die in de vorm van een kaartje, appje, telefoontje, mailtje etc. mij succes heeft gewenst bij dit grote avontuur. Echt heel fijn dat zoveel mensen met mij, maar ook met Theo en de meiden meeleven.
Afgelopen zondag is Gina is 9 jaar geworden. Het werd uiteindelijk een emotionele dag met hele mooie hoogtepunten. Vrienden, familie, collega’s etc hadden speciaal voor mij een lipdup gemaakt, echt supersuper gaaf! Op mijn Facebook pagina kunnen jullie deze nog bekijken als je wilt. Nog bedankt Moyna, Ruben en iedereen die hier verder aan bijgedragen heeft. Jullie zijn allemaal al bekend in Zuid-Afrika!
Het plan om zo snel mogelijk, zonder teveel poespas en drama afscheid te nemen van Theo en de meiden is aardig gelukt. Een snelle kus en knuffel en op naar Drievliet, zodat ik wel even flink kon janken zodra ze wegreden. Hier had ik echt vreselijk tegenop gezien, maar dit moment was gelukkig voorbij.

Linda bracht mij naar Schiphol waar gelukkig al wat medestudenten waren. Het voelde gelijk goed. Iedereen in hetzelfde schuitje, met dezelfde emoties, hetzelfde doel en de spirit van `we gaan ervoor`! Via Londen en Johannesburg landden we uiteindelijk donderdagmiddag rond 13.00 uur in George. Er is gelukkig geen tijdsverschil! De autoverhuurder bracht ons naar het verhuur station in George en daarna konden we op pad. Links rijden, moe, de weg niet kunnen vinden, ik had het snel gehad met dat autorijden, maar gelukkig na Hubert het over. Uiteindelijke onze B&B gevonden en een zeer warm welkom door Elsie en Kevin, de eigenaren.

Ik verblijf de komende maanden in Guesthouse Interlaken in Wilderness www.interlaken.co.za in de Sunbird Suite. Dus als jullie langs willen komen, dan hoor ik het wel! Samen met Hubert, Lorraine, Hanneke en Denise is dit ons `thuis` voor 5 maanden. Elsie en Kevin hadden ons gelijk onze 1e avond uitgenodigd voor een braai (BBQ), dus we hoefden niet meer de deur uit.
Vrijdag zijn we met z’n vijven naar de shoppingmall in George geweest. Echt supergroot, heel veel winkels, alles is hier gewoon te krijgen! Allemaal een afrikaans telefoonnummer gehaald, boodschappen gedaan, geluncht en aan het eind van de middag begon de conferentie.
De opleiding wordt altijd voorafgegaan door een 4-daagse conferentie. Hier hebben we ook de rest van de groep ontmoet. Buiten 10 Nederlanders zijn er voornamelijk Zuid-Afrikaners, een Oostenrijker, een Belgische en 3 Amerikanen. Een hele jonge groep en voor zover ik nu kan beoordelen ook een hele leuke groep.
Wij moesten ons ook, staand op een stoel, voorstellen aan alle practitioners die vanuit de hele wereld aanwezig waren en daarna was een diner. Zaterdag en vandaag zijn wij eigenlijk de hele dag op de conferentie geweest. Hier waren sprekers over yoga, tai-chi, ervaringen van practitioners etc. Leuk om te horen hoe het in andere praktijken gaat en te zien hoe iedereen zo blij is met zijn beroep. We kunnen echt niet wachten om te beginnen!

Iedere ochtend begin ik met een wandeling van een uur samen met Hubert. Van 7 tot 8 en in het weekend van half 8 tot half 9 maken we een wandeling in de omgeving. Zo mooi! Vanmorgen ging Kevin (eigenaar Interlaken) ook mee, erg leuk, want hij weet veel van de omgeving, de natuur en de mensen hier.


Oja, als jullie post willen sturen dan dit het beste naar:
Body Stress Release Academy
t.a.v. Anita Holierhoek
P.O Box 569 
Wilderness 6560
Zuid-Afrika

Met mijn mobiele nummer kan ik wel face-timen, maar ik heb in Zuid-Afrika een Afrikaans nummer waarmee ik bel. In mijn huis heb ik wel Wifi, dus als ik thuisben kan ik gewoon mailen, face-timen, facebooken etc. Verbinding is gelukkig heel goed, dus al veel contact met het thuisfront gehad. Als je wilt skypen, mijn naam is anita.holierhoek1.Het mailadres dat ik in ieder geval hier zal gebruiken is anitaholierhoek@me.com

Dit was het even voor vandaag. Ik moet nog erg wennen aan de geluiden `s nachts (kikkers, krekels en nog veel meer), dus mijn nachten zijn nog aardig gebroken. Duik lekker vroeg mijn bedje in.

Veel liefs,
Anita

  • 27 April 2014 - 21:18

    Patricia:

    Echt super om te lezen! En dat ga ik zeker elke week doen. Heel veel plezier en succes met je studie. Trots mag je nu al zijn op jezelf en theo en de meisjes! Groetjes patricia

  • 27 April 2014 - 21:27

    Irene Van Reeuwijk:

    Super om te lezen dat t goed gaat !! Zet m op he !

  • 27 April 2014 - 21:27

    Natasja:

    Knap hoor zo snel al weer je weg gevonden. Fijn dat je elkaar hebt...dat scheelt weer toch? Zal volgende week toch wel ff slikkende zijn op je verjaardag . Maar taarten in Afrika zijn ook erg lekker

  • 27 April 2014 - 21:52

    Joy:

    Super leuk anita !! Nu even andersom.nu ga ik jou volgen
    in plaats van jij mij !! Succes !! En ben benieuwd naar
    je volgende verhaal !!

  • 27 April 2014 - 21:56

    Yvonne Gram:

    He Anita, super stoer zeg waar je aan begonnen bent. Heel veel success! En ik ga je zeker volgen via deze site....dus schrijven maar op de zondag! Wel gelijk begonnen met de opleiding, niet ff een weekje je plekje ontdekken! Geniet van het moois, doe je best! Yvon

  • 27 April 2014 - 21:59

    Marieke:

    Leuk verslag, Aniet!

  • 27 April 2014 - 22:01

    Greet:

    Hallo Anita,
    Het is fijn om te lezen hoe het daar is .
    Zo ver weg en hierdoor toch dichtbij.
    Veel succes en ik kijk uit naar je volgende brief !! xxx

  • 27 April 2014 - 22:06

    Puk:

    hallo anita ik heb genoten van het verslag , en zo te lezen kan je ook wat van de omgeving ontdekken ,en fijn dat je zulke gezellige collega.s om je heen heb ,dat maak het allemaal wat makkelijker . ik blijf het heel stoer vinden dat je dit zomaar even gaat doen petje af voor je ik kijk nu al uit naar volgende week om je verslag te lezen heeel veel succes daar en een dikke kus xxxx puk

  • 27 April 2014 - 22:17

    Mariëlle Vd Knaap:

    Leuk om te lezen Anita. Ben benieuwd naar je volgende verhaal

  • 27 April 2014 - 22:50

    Sylvia Van Der Ende:

    Stoer hoor Anita! Erg leuk om je verslag te lezen. Succes met de opleiding!

  • 27 April 2014 - 22:52

    Diana Bol:

    Lieve Anita het is fijn om te lezen dat het super gaat en dat je goed met de mensen overweg kunt super je bent een kanjer ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal toy toy toy

  • 27 April 2014 - 23:10

    Annelies:

    Lieve Aniet,
    Geweldig om te lezen hoe jij het daar hebt. Dat gaat je zeker lukken met zoveel mooie en interessante dingen om je heen. Theo en de meiden vermaken zich hier ook goed. Donna heeft vast al verteld over haar prijs op Koningsdag. Ze was super trots en dat scheelt weer een keer koken voor Theo!
    Succes en veel plezier. Ik spreek/zie (face time) je in ieder geval deze week. XXX

  • 27 April 2014 - 23:29

    Vera De Jongh:

    Dag Anita, Fijn dat je een ieder op de hoogte houdt van je belevenissen en studie in Zuid Afrika. Heel veel succes en een hele goede tijd daar gewenst. Kijk al uit naar je volgende verslag.
    Hartelijke groet Vera.

  • 27 April 2014 - 23:42

    Geppie:

    Lieve Anita,
    Heel leuk jouw eerste verslag te lezen, zo stoer van je!
    Ben benieuwd naar alle avonturen en ervaringen die je gaat meemaken.
    Veel succes en liefs,
    Geppie

  • 27 April 2014 - 23:50

    Tiny:

    Hallo Anita leuk om te lezen hoe en wat er allemaal afspeelt en ook een hele ervaring kijk verder uit naar je nieuwe berichtjes xxxTiny

  • 28 April 2014 - 10:19

    Amanda, Tino En De Boys:

    Top om te lezen Aniet. Go 4 it! xx

  • 28 April 2014 - 11:28

    Petra Wasmus:

    Wat een heerlijke tijd ga je daar beleven! Heerlijk om je belevenissen te lezen, je schrijft zo leuk dat ik het idee heb er zelf te zijn. Dikke X

  • 28 April 2014 - 11:32

    Petra Wasmus:

    Wat een heerlijke tijd ga je daar beleven! Heerlijk om je belevenissen te lezen, je schrijft zo leuk dat ik het idee heb er zelf te zijn. Dikke X

  • 28 April 2014 - 17:05

    Annette:

    Leuk verslag van je eerste dagen Anita, veel succes ook voor alle andere dutchies!

  • 28 April 2014 - 17:27

    Nel Derwort:

    We vinden het leuk om je te volgen.en als ik snachts niet kan slapen, en ik hoor hir achter de kikkers zal ik aan je denken . Groeten van ons allen

  • 28 April 2014 - 18:59

    Renate:

    Wat een avontuur! Geniet ervan! Groetjes uit Wateringen

  • 28 April 2014 - 20:56

    Manon:

    Jeetje Anita...nu zit je daar gewoon!!! Super leuk om te lezen hoe het gaat! Geniet van dit avontuur! Liefs, Manon

  • 29 April 2014 - 15:43

    Ilse:

    Het klinkt allemaal geweldig. Geniet ervan , en..... Eh het komt wel goed met jou hoor. Succes. Gr. Ils

  • 29 April 2014 - 17:40

    Reus:

    Anita erg goed om je zo positief te horen fijn dat je het naar je zin hebt, zaterdag konningsdag gevierd mar die grote heks was wel weer lekker dwars lachu die is al aan het pre puberren. Nou tot hoor eens
    gr en knuf de heetjes

  • 29 April 2014 - 19:04

    Monique:

    Hi Anita,
    Wat super om te lezen dat je een goede start in Afrika hebt! De kop is er af!!
    Ik hoorde van de week het libdubnummer op de radio, dat klinkt nu een stuk beter dan voorheen!!

    Ik kijk al uit naar je volgende verslag, succes daar! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Anita

Actief sinds 10 Maart 2014
Verslag gelezen: 2605
Totaal aantal bezoekers 21311

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 29 September 2014

Opleiding BSR practitioner

Landen bezocht: